Stadsfonds Hilversum wil meer naamsbekendheid

Hilversum.

Het Stadsfonds in Hilversum is al redelijk bekend bij lokale ondernemers en instellingen, maar het kan nog veel beter. Dat is een van de belangrijke conclusies van de evaluatie met de Raad van Advies die vorige week plaatsvond.

Het Stadsfonds is in eerste instantie opgericht voor een periode van 5 jaar. In de afspraken was vastgelegd dat halverwege deze periode een evaluatie zou plaatsvinden. Hieruit blijkt dat zo'n 35% van de ondernemers het Stadsfonds al kent. In vergelijking met evaluaties van andere fondsen is dat een goed resultaat. Toch wil het fonds de komende tijd inzetten op nog meer naamsbekendheid. Ook het verder activeren van ondernemers om projectaanvragen in te dienen is een belangrijk doel voor volgend jaar.

Het Stadsfonds ondersteunt projecten die het economisch klimaat en/of de aantrekkelijkheid van Hilversum moeten vergroten. Hilversumse ondernemersverenigingen en diverse soorten (maatschappelijke) organisaties storten een deel van de onroerendezaakbelasting (OZB) van bedrijfspanden dit fonds. Het Tiny Houses-project op het Mediapark, Dutch Drone festival en Crowded Houses zijn voorbeelden van projecten die door het fonds mede gefinancieerd zijn.

Fragment

Zaterdag 16 september uitgezonden in 6FM Zaterdag

Meer over dit fragment


Meer nieuws uit Hilversum